Obok znanego Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa Skoda Auto Lab, powstaje nowoczesne centrum szkoleniowe wraz z obiektem treningowym.

  autodrom 3 jpg

Dotychczas w Skoda Auto Lab i w Skoda Auto Szkole przeszkolono już ponad 100 000 osób. Teraz  budowana jest nowa infrastruktura szkoleniowa, jaką będzie ośrodek doskonalenia techniki jazdy Skoda Autodrom Poznań, wykorzystująca rozwiązania z najlepszych tego typu europejskich obiektów.

„Wszystkie te elementy składają się na unikatowy projekt, z początkami sięgającymi 2004 roku, kiedy to powstała Skoda Auto Szkoła, której celem jest doszkalanie kierowców w zakresie doskonalenia techniki jazdy. W 2012 roku zainaugurowało swoją działalność Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa Skoda Auto Lab, którego oferta skierowana jest do każdego uczestnika ruchu drogowego – zarówno pieszego, jak i rowerzysty, pasażera czy kierowcy. W połowie 2016 roku projekt uzupełni Skoda Autodrom Poznań i od tego momentu miejsce to stanie się jedynym w Europie, w którym dzieci, młodzież szkolna, kierowcy i seniorzy będą mieli możliwość kompleksowej edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w nowoczesnej, uruchamiającej wyobraźnię i świadomość formie. Głęboko wierzę, że projekt przyczyni się do znacznej poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach” – mówi Andrzej Rogoziński, dyrektor Auto Szkoły.

Skoda Autodrom Poznań ma służyć podnoszeniu kompetencji kierowców indywidualnych oraz flotowych w ramach doszkalających kursów prowadzonych przez Skoda Auto Szkoła. Prowadzone będą również obowiązkowe szkolenia kierowców, którzy uzyskali uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia dla służb mundurowych, instruktorów OSK oraz egzaminy dla instruktorów ODTJ.

Na czterech specjalnie zaprojektowanych modułach, wyposażonych w szarpak, nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne, uczestnicy szkoleń nauczą się, jak kontrolować samochód w awaryjnych sytuacjach na drodze.

autodrom 1 jpg

O wielkości i poziomie projektu autodromu mogą świadczyć same liczby:

1. Łącznie do wykonania robót ziemnych zużyto 30 000 ton piasku, tj. 375 000 taczek.

2. Ułożono 2 km rur systemu nawadniającego i odwadniającego.

3. Wbudowano zbiorniki o łącznej wadze 203 ton (bez wody) – to tyle, ile w przybliżeniu wynosi masa 176 aut Skoda Octavia.

4. Zbiorniki wypełnione wodą ważą 553 tony, czyli tyle, ile waży 480 sztuk Octavii.

Uruchomienie obiektu, którego budowa rozpoczęła się w ubiegłym roku, planowane jest w połowie 2016 r.